Digitalno vizionarstvo podjetja Kopa d.d. že od leta 1978

Avtor: Vika Krajnc

Vizionarstvo na področju tehnologije in globalnih principalov

Začetki podjetja Kopa d.d. segajo v leto 1978. Poleg lastnega razvoja legendarnih grafičnih oz. video terminalov je Kopa leta 1987 na področje bivše Jugoslavije pripeljala in predstavila tehnologijo Oracle. Na področju vzdrževanja je podjetje leta 1997 prepoznalo rešitev Maximo – in to še preden je  rešitev postala globalno priznana oz. preden jo je IBM dodal v svojo skupino.

Prepoznavanju pravih tehnologij in digitalnih trendov sledimo v Kopi že od začetka. Našim strankam in partnerjem s tem zagotavljamo, da lahko sledijo svojim poslovnim vizijam in imajo ob tem zanesljivega partnerja, ki razvija informacijske rešitve na aktualni in varni tehnologiji.

Vizionarstvo na področju programskih rešitev

Kopa je zgodaj prepoznala trend digitalizacije proizvodnje. Leta 2001, ko se je v Sloveniji šele začelo govoriti o spletnih orodjih, je Kopa predstavila spletno aplikacijo Kopa ERP in postavila mejnik na področju grafičnih aplikacij in uporabniške izkušnje. Globalni viziji digitalizacije proizvodnje smo sledili že od samega začetka. Proizvodnim podjetjem smo pomagali, da so lahko z domačim ponudnikom – Kopo – prehitela svojo konkurenco.

Še preden je Gartner začel človeka in njegove kompetence postavljati kot največjo dodano vrednost v podjetju, so Kopine stranke že uporabljale programske rešitve za upravljanje s kadri in plačni sistem. S tem so zagotavljale pošteno nagrajevanje na podlagi podatkov iz proizvodnje in sistematično spremljanje razvoja kadrov na podlagi merljivih in preglednih podatkov o uspešnosti.

Prihodnost je v celovitih informacijah za odločanje in intuitivni napovedni analitiki

Podjetja z intenzivno digitalizacijo v proizvodnji in na ostalih področjih dobivajo vedno več podatkov, kar pa še ne pomeni, da imajo zaradi tega odločevalci dobre informacije. Če ti podatki vsebinsko niso povezani in predstavljeni na intuitiven način, nimajo velike dodane vrednosti.

Razlika med skopim poročilom, ki samo postreže podatke, in pravo analitiko, ki predstavi uporabne podatke, je ogromna. Največjo vrednost dobi analitika takrat, ko omogoča primerjavo in odkrivanje vzorcev v podatkih, ki so pomembni za poslovanje, ter odkrivanje trendov in napovedovanje. Podatki, ki se zbirajo, predstavljajo znanje in so kapital podjetja. Veliko se govori o umetni inteligenci, malokdo pa se zaveda, da je tudi ta odvisna od podatkov iz katerih se uči. Če so podatki dobri, so tudi ugotovitve, do katerih nam pomagajo mehanizmi umetne inteligence, dobre.

Kopine rešitve zagotavljajo odlično uporabniško izkušnjo skozi celovit sistem, kjer podjetja spremljajo poslovne kazalnike, kompetence ljudi in podatke o delovanju proizvodnje skozi enotno analitiko. Povezane programske rešitve (ERP, spremljanje proizvodnje, HRM … z BI orodjem za poslovno analitiko) prikazujejo podatke in jih pretvorijo v koristne informacije, ki menedžerjem pomagajo pri vodenju.

Vsaka kriza ponudi priložnost

Koronakriza v letu 2020 nam je dala dodatnega zagona ter razvojnih in poslovnih priložnosti. Vedno več podjetij se zaveda pomembnosti digitalizacije in kvalitetnih podatkov za agilen odziv na nepričakovane dogodke.

Naša vizija ne temelji na prerokovanju, ampak na poznavanju poslovnih izzivov in prepoznavanju potenciala sodobnih tehnologij. Kar se dogaja na področju digitalizacije in v poslu, nakazuje smer digitalizacije, ki ji bo Kopa s svojimi rešitvami sledila še naprej. Bogastvo, ki ga predstavljajo pravi ljudje in pravi podatki, je ključni kapital podjetij, ki ga z IT rešitvami plemenitimo in varujemo ter s tem odpiramo nove potenciale konkurenčne prednosti.

 

Članek je objavljen v reviji Glas gospodarstva, posebna izdaja ob 170-letnici GZS, maj 2021.